tisdag 30 oktober 2012

Höstpromenad med Strandhundarna

Redan är jag vaknade sken solen från en molnfri himmel och luften kändes krispig och ren. Jag gladde mig lite extra åt det fina vädret då det skulle vara promenad med Strandhundarna. Tyvärr blev vi inte så många men Else & Ludde, Agneta & Ada, Claudia & Mingus och jag & Signe fick en superhärlig start på lördagen och kl. 11.10. bar det av på promenad mot Täbys hundbad.



Vi gick längs med stranden och upp till koloniområdet, över järnvägen för att runda Rönningesjön. Fler än vi hade kommit på att njuta av det vackra vädret och många kollade nyfiket in vår lilla flock. Else och Ludde valde tyvärr att avvika innan vi kommit fram till badet men vi andra fortsatte. Vi var ensamma vid badet och alla tre hundarna hoppade glatt i, de fick springa av sig lite medans vi fikade. Då ingen av oss hade någon större lust att gå hem, bestämde vi oss för att fortsätta runt sjön. Förutom alla gräsänder i strandkanten såg vi också en häger. Vi var ute i tre timmar och jag kan lova att i alla fall jag hade en trött, lycklig och mycket nöjd hund med mig hem. Tack alla för mycket trevligt sällskap. Hälsar Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar