måndag 27 februari 2012

Hundpsykologen/-ägarcoachen nu hos Strandhundarna

Mitt namn är Anna Ögren och jag är utbildad hundpsykolog/hundägarcoach.
Min utbildning har jag fått av hundägarcoach och hundboksförfattaren Memea Mohlin.

Jag är hundpsykolog och hundägarcoach.

Våra hundar pratar med oss hela tiden men hur mycket förstår vi av det de signalerar och säger till oss? Egentligen är det inte så konstigt att det ibland uppstår missförstånd som i sin tur kan leda till konflikter mellan hunden och hundägaren. Därför lägger jag i mitt yrke stort fokus på att öka hundägarens insikt och förståelse kring hundens beteende och behov!

Alla vägar bär till Rom det gäller ”bara” att hitta en väg som passar en själv och ens hund.
Oavsett man har för avsikt att lära in ett moment eller att lära bort ett oönskat beteende coachar jag hundägare att på ett effektivt och pedagogiskt sätt komma i mål med hundträningen. Tillsammans lägger vi upp en träningsplan som skräddarsys för att passa det individuella ekipaget.
 Min mottagning ligger i Danderyd där all privat konsultation samt kursverksamhet hålls.

Jag står för verktygen och kunskapen men det är du som står för den fortsatta träningen.
Därför kallar jag mig hundägarcoach!

Varmt välkommen att skriva till mig på bloggen om du har frågor om din hund/Anna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar